Цифровий фотодрук на склі як технологія і мистецтво

Моше М. Загая

Вперше міжнародна будівельна виставка KyivBuild, готуючись до початку будівельного сезону, організувала серію унікальних семінарів для потенційних відвідувачів виставки – архітекторів, проектувальників і дизайнерів інтер‘єрів. Розпочато лекції було у Києві, а 2-ма днями пізніше – у Львові.  Про цифровий фотодрук на склі ― як інноваційну технологію і як засіб творення і перетворення простору ― львівські архітектори й дизайнери мали чудову нагоду почути з уст архітектора, 3D-дизанера, провідного менеджера компанії Dip-Tech Моше М. Загая з Ізраїлю. 27 листопада він поспілкувався зі студентами Інституту архітектури Львівської політехніки.

Того ж дня Національна спілка архітекторів України спільно з Лисичанським склозаводом „Пролетарій“ і Всеукраїнським будівельним форумом KyivBuild організували у львівському Будинку архітектора семінар іноземного гостя на тему „Керамічний фотодрук на склі в дизайні та архітектурі Dip-Tech“. Дану технологію всі зацікавлені зможуть побачити і протестувати на виставці KyivBuild 2-4 березня 2016 у Києві, м. Лівобережна, Броварський проспект, 15, Міжнародний виставковий центр.

Отримати онлайн-запрошення можна на сайті виставки

Спікер розповів про технологічний процес цифрового друку на склі Dip-Tech. Спершу робота на комп’ютері ― обробка зображення, розробка шаблону, тоді ― друк, тобто нанесення на скло чорнила завдяки спеціальному, програмно керованому обладнанню. Далі скло висушують і загартовують, завдяки чому чорнило впікається у нього, стаючи зі склом єдиним цілим. Неорганічне чорнило, яке використовують у технології Dip-Tech, ― надзвичайно стійке, тому зображення на склі „не боїться“ ні негоди та сонця, ні механічних пошкоджень чи дії хімічних речовин. Ця технологія забезпечує високу якість цифрового друку на склі і в інтер’єрному дизайні, і у створенні архітектурних об’єктів.

                                                  

Свої плюси має й сам процес виготовлення „друкованого“ скла: він є доволі швидким і гнучким. Технологія Dip-Tech залежно від щільності нанесення малюнку (шляхом візуальної перфорації) дає змогу досягти бажаного ступеня пропускання світла й тепла; можливі різне масштабування, затінення, використання 3D-ефекту. Застосування комп’ютерних, програмних засобів дозволяє задовольняти запити навіть вибагливих клієнтів, а дизайнерам і архітекторам — втілити найнеймовірніші ідеї, обирати рішення, що найкраще відповідає концепції проекту, функціональності об’єкта (це, до прикладу, може бути будівля освітнього чи медичного закладу).

Завдяки фотодруку на склі народжуються справжні мистецькі „полотна“, що „говорять до тебе“. Інколи розповідають свою історію чи передають характер місцевості. Презентація Моше Загая переконує у цьому. Так, наприклад, завдяки склінню із зображенням давнішої архітектури фасаду нової будівлі Колумбійського коледжу Чикаго вдалося цю будівлю вписати в історичний контекст. Або ж так звана Скляна Ферма (Glass Farm) у Шинделі (Нідерланди): будівля, яка разом із міською площею зазнала руйнування в часи Другої світової війни, повністю покрита скляним фасадом, що відтворює дух минулого. А от на будівлі Меморіального госпіталю Паркленд (Даллас) бачиш друковані на склі гілки дерев, а придивившись ближче ― можеш прочитати імена тих, хто дав пожертви на діяльність цієї установи. Водночас із допомогою скла можна створювати й незвичайні модерні об’єкти, як Бібліотека ім. Джо і Ріки Мансуето в Чикаго, Студентський навчальний центр Університету Райєрсона в Торонто або ж такий оригінальний, схожий на казкового звіра, МакДональдс у Батумі. В інтер’єрі цифровий фотодрук теж дозволяє досягти різних ефектів — певного історичного стилю, відчуття руху (як приклад, басейн Ексетерського університету в Британії).

                          

Серед архітектурних компаній, які використовують цифровий друк на склі: MVRDV, Shigeru Ban, Gensler, HOK, Snøhetta. Для України така технологія є досить новою. У цьому напрямі, як дізнались учасники семінару, недавно почав працювати Лисичанський склозавод „Пролетарій“, що має спеціальне обладнання, практикує навіть технологію гнутого скла (підходить, скажімо, для оформлення колон), займається й інтер’єрами у приватних будинках, й великими екстер’єрними проектами.

Співорганізатори зустрічі теж звернулись до присутніх. Представник виставки KyivBuild Олена Кононенко запросила долучатись до цього масштабного форуму в березні 2016-го, а координатор проектів НСАУ Олександр Барановський закликав львівських архітекторів і дизайнерів подаватись на огляд-конкурс „Премія Національної спілки архітекторів України“, який НСАУ проводить уже 16 років. Традиційно фінал конкурсу проходитиме на виставці KyivBuild 4 березня 2016 року.

Це найбільший фаховий конкурс України: подати свою роботу (проект чи реалізований об’єкт останніх років) можна в таких номінаціях, як містобудування; будівлі, комплекси та споруди; багато-, а також малоповерхові житлові будівлі, інтер’єр. Слід зареєструватись на сайті, подати роботу в електронному форматі, потім — надрукувати планшет. А на завершення зустрічі заступник голови правління ЛОО НСАУ Богдан Гой запропонував присутнім ― а було чимало молоді ― звертатись до НСАУ зі своїми ідеями, ініціювати цікаві заходи, що допоможе оживити  Будинок архітектора у Львові.      

Довідка:

Моше Загай, що навчався і викладав у престижному технологічному інституті «Техніон», співпрацював з одним із найвідоміших архітектурних бюро в Ізраїлі, тепер репрезентує компанію Dip-Tech, що освоїла високоякісну технологію фотодруку на склі. Він працює з клієнтами в процесі створення та реалізації проектів по цілому світу: компанія має близько 200 офісів у різних країнах, десятки реалізованих проектів ― від Японії та Китаю до Канади і США, від Голландії та Великої Британії до Об’єднаних Арабських Еміратів й Австралії.

09.12.2015

Ірина Шутка

© 2013-2017 Західноукраїнський Архітектурний Портал. Всі права захищено.